Każda firma narażona jest na popełnianie błędów. Jeśli szybko je zlokalizuje i wyeliminuje nie przynoszą szkody przedsiębiorstwu. Zdarzają się jednak sytuacje, że błędy są powielane i kumulowane. Co wtedy?
Sygnały pojawienia się błędu
Pracownicy od lat narzekają na to samo
Opóźnienia w dostawie, w realizacji zamówień są normą
Brak raportów na temat realizacji projektów
Pracownicy za błędy są karani, więc o nich nie mówią
Jest przyzwolenie na przekraczanie progu wydatków
Konsekwencje błędów
Jeżeli firma nie uczy się na błędach ciągle je popełnia
Wzrasta frustracja pracowników
Konkurencja szybko rozpoznaje błędy
Błędy mogą się kumulować, co obniża jakość firmy
Popełniane błędy blokują rozwój firmy
W takiej sytuacji konieczne są działania prewencyjne i naprawcze. Dotyczyć mogą: nagradzania pracowników za propozycje zmian, wprowadzenia nowej kultury organizacyjnej polegającej na wspólnym eliminowaniu błędów, przeglądzie kluczowych procesów i procedur w firmie.